
Soms beseffen we niet eens hoeveel mensen we kennen. Kijk eens goed om je heen. Wie ken je allemaal? Familieleden, buren, collega’s, mensen van de sportvereniging, ouders die je op het schoolplein ontmoet of een bekende die je voornamelijk online spreekt. Genoeg mogelijkheden dus om mensen te vinden die nog geen zonnepanelen hebben.
Een warme aanbeveling werkt altijd beter dan een koude. Wat betekent dat? Een koude aanbeveling is eigenlijk dat je lukraak roept dat mensen zonnepanelen van BonGo Solar moeten. Je overtuigt ze dan niet echt. Stel daarom eerst vragen. Kijk of er überhaupt interesse is en ga het gesprek aan. Vragen die je bijvoorbeeld kunt stellen zijn:
Let bij de vragen altijd goed op het antwoord van de ander. Zo kun je het gesprek een bepaalde kant op sturen. Er zijn natuurlijk ook altijd andere vragen te bedenken.
Je hebt zelf al zonnepanelen. Deel die ervaring. Laat bijvoorbeeld zien hoe leuk het is om in het dashboard te zien hoeveel energie je opwekt. Als je zelf enthousiast bent, wordt de ander dat ook en wordt het nog gemakkelijker om een aanbeveling te doen.
Merk je dat de ander enthousiast is? Dan kun je vragen of je een tip mag geven. Tip ons, en zeg meteen: ‘Weet je wat? Anders vraag ik wel of BonGo Solar contact met jou opneemt.’ Zo hoeft de ander er niet over na te denken en is de drempel nog lager.
Klinkt ingewikkeld? Welnee! Er zijn enorm veel ingangen voor een gesprek. Duurzaamheid, groene energie en het klimaat zijn het gesprek van de dag. Genoeg inhakers dus, om er een gesprek over aan te gaan. Dat kan tijdens een verjaardag, een borrel of tijdens de lunchpauze op het werk.
Niemand wil geforceerd worden. Een zonnestroom-installatie plaatsen is toch een groot besluit. Geef mensen daarom de tijd om er even over na te denken en kom er eventueel later op terug.
Een post op social media kan ook helpen. Zo bereik je in een korte tijd veel mensen. Extra leuk om bijvoorbeeld je eigen ervaringen in die post te delen, dat anderen enthousiast worden.
Misschien heb je nog meer creatieve ideeën. Doe dat vooral. Jij kent de mensen in jouw omgeving het beste. En zij jou! Ze zullen jouw creativiteit juist waarderen.
Neem gerust contact op met ons! We helpen je natuurlijk graag!